PécsONE

Bortársaság, Főtér, Pécs PONT

Az év elmúlt hónapjaiban jelentős átalakuláson ment át a belváros. Három új hely jelzi ezt a változást, melyek mindegyike a tartalomhoz igazította a formát: az igényes kínálatokhoz az esztétikus megjelenést.

A Király utca elején, első osztályú kínálattal megnyílt a Bortársaság üzlete. A McDonalds helyén pedig megjelent a Főtér, egy igazi, XXI. századi értelemben vett bisztró, vagy ahogy önmagukat meghatározzák, kávézó és borbár. A tér túlsó oldaláról, az Alexandra könyvesbolt hűlt helyére költözött a korábbi Tourinform Iroda, amely ma a többfunkciós PécsPONT.

Fotó: Cseri László

Az egyik vezető trend napjainkban az a letisztult, modern irányzat, amely művészien ötvözi az indusztriális, rusztikus és olykor a vintage elemeket. Talán épp a romkocsmák, a nyugaton jól ismert LOFT lakások alternatív hangulata befolyásolja manapság e belső terek kialakítását. Egy biztos a 2000-es évekre, a posztmodern eklektikája, olykor barokkos túldíszítettsége és a minimalizmus letisztult, mértékletes, „zen” egyszerűsége után, a designerek világszerte felfedezték az indusztriális és a rusztikus jegyek ötvözetét. Ezt látjuk viszont az említett helyek újra álmodott belső terében is.

A Bortársaság és a mellette található Főtér belső tere diszkrét hátteret adnak, és a hangsúlyt a főszereplőkre, a kínálatra helyezik. Ezt szolgálják a csupasz téglafalak, a homokszínű és natúr tölgy pácolású berendezési tárgyak, amelyek a kettős funkcióra – nappali reggeliző/kávézó és esti borbár – helyezik a hangsúlyt. A reggeliző asztalok, magas bárszékek, de a vintage stílusú klubfotelek, ezüst szürke falak, könyvespolcok is ezeket a funkciókat ötvözik. A borbár jelleget a főfalon elhelyezett megvilágított borosüvegek erősítik. A Bortársaság boltja szervesen kapcsolódik ehhez a képhez, amelyben a hangsúlyosan ipari világítás, ugyancsak fontos szerepet játszik.

Ettől kicsit eltér a Széchenyi tér többfunkciós PÉCS PONT irodája, amely a Turinform iroda, ajándékbolt, kávézó/meeting point hármasságára épül. A Pécs PONT design szempontból is fontos rendeltetése, a pécsi ajándéktárgyak széles kínálata. Végre egységes arculatra épülő, pécsi souvenir-termékek is kaphatók. A termékeken megjelenített design – a város fő látványosságainak stilizált másaival – egységet képez az iroda belső terének dekorációjával is. A belső tér ebben az esetben enyhén indusztriális, inkább funkciócentrikus minimalista stílus jellemzi. Fő színei a fehér és zöld. A zöld szín a város elfogadott arculatát követi. A tér párhuzamos és merőleges vonalakból álló rendszerét, a kávézó műanyag foteljainak íve töri meg. Itt is külön figyelmet érdemel a világítás, amely nem csak kiemeli a termékeket, de a térbe belógó ritmikus vonalrendszerével, tagolja és hangsúlyos részekre osztja a tágas teret.

Fekete Vali

Ezeket olvasta már?