PécsONE

„Tenni akarunk a közösségért”

A társadalmi felelősségvállalásra mindig is nagy hangsúlyt fektetett a Pappas Autó Magyarország Kft. Nem csak az autókereskedelemben járnak az élen. Gyakran támogatják a sport- és a kulturális élet szereplőit, eseményeit vagy más értékes célkitűzéseket. A cégnek 3 márkanagykövete van, akik személyiségükkel, munkájukkal fémjelzik a Pappas Autó által reprezentált minőséget. Rubint Réka az egészséges életmód és a fittség megtestesítője, Kulcsár Edina a divat világát, Kiss Norbi (AMG Márkanagykövet) pedig a sportos vonalat képviseli. Továbbá a Pappas Autó 13 éve kiemelt szponzora a Prima Primissima Díjnak is. A pécsi kereskedés is élen jár a helyi ügyek mecenatúrájában. Rendszeresen támogatják például a Pécsi Állatkertet. Hogy miért és milyen események, emberek, helyzetek mellé álnak oda, arról Kerekes László értékesítési vezetővel beszélgettünk.

Nem azért vagyunk jelen például az állatkert támogatásánál, hogy eggyel több autót adjunk el. Számunkra inkább az a fontos, hogy az emberek lássák, a Pappasnak fontos a társadalmi szerepvállalás. Fontos számunkra, hogy hozzáadott értéket képviseljünk, hogy lássák az emberek, teszünk azért, hogy szebbé váljon adott esetben egy fókakifutó. Az autóeladásaink nem arról szólnak, hogy valakinek egy négykerekű tárgyat rendelkezésére bocsátunk, hanem hogy élményt adjunk át, egy életérzést, egy üzenetet. Ezt a vásárló nemcsak az autó használatakor érezheti, hanem a vásárlás folyamata során is. Tehát ha hozzánk ellátogat valaki, arra törekszünk, hogy többet adjunk, mint amit elvár. Bármilyen szolgáltatóhoz vagy üzletbe azért látogat el az ember, hogy pozitív élményeket, törődést, figyelmet kapjon, ha úgy tetszik, szeretetet, és mi erre törekszünk.

Az állatkert támogatása is erről szól, szeretnénk adni valamit, hogy amikor a mi nevünk szóba kerül, tudják, a Pappas Autó az, aki tesz a közösségért. A Pappas Autó nemcsak kivesz a közösségből és autókat értékesít, hanem azt akarjuk, hogy olyan értéket teremtsünk, amivel örömöt okozunk az embereknek. Nemcsak itt a vásárlás során, hanem jártunkban-keltünkben Pécsett. Ezért támogatunk például sportrendezvényeket is. Ilyen volt az augusztus eleji nagyszabású triatlonverseny, vagy a nemzetközi fitnesz válogatóverseny. Úgy is gondolkodunk, mint a versenyzők. A munkánk minden egyes percét annak rendeljük alá, hogy a maximális teljesítményt hozzuk ki magunkból egy végső cél érdekében. A Placido Domingo Classics rendezvénysorozat esetében tavaly egy háromnapos eseményt szponzoráltunk. A mester személyesen látogatott el Pécsre, ami nem kis szó. Az előtte való napokban pedig, a New York-i Metropolitan Opera sztárjai léptek fel a székesegyház előtt. Itt is az volt az üzenet, amit át kívántunk adni, hogy szeretnénk adni a pécsi lakosoknak. Pécs megítélése szempontjából pedig országos szinten ez a rendezvény Pécs jó hírét vitte.

Ezeken a rendezvényeken ön személyesen is jelen van?

Igen. Az ilyen rendezvényekre meghívjuk azokat az ügyfeleinket, akikkel hosszú távú kapcsolatunk van. Ezeknek a partnereinknek pici pluszt adunk. Azon kívül, hogy ilyen élményben lehet részük, együtt is vacsorázhattak a mesterrel. Szóval ezeken az eseményeken én is ott vagyok, hiszen számomra is élmény, a partneri kapcsolatokat személyesen ápolom, valamint felügyelem, hogy minden olyan minőségben valósuljon meg, mint amit én is elvárok.

Azt ön dönti el, hogy milyen program mögé állnak oda?

Az első döntés az enyém, de kell egy importőri hozzájárulás is. A Mercedes-Benz és a Pappas Autó nem mindenhez adja a nevét. Tehát minőségében, üzenetében passzolnia kell a márka értékrendjéhez. Nem feltétlenül a kategória a fontos egy sporteseménynél… Hogy az milyen magasan jegyzett. Sokkal inkább a küldetés, a szándék, az akarat a meghatározó. Az üzenet, hogy tenni akarunk a közösségért, és nemcsak tenni akarunk, de teszünk is. Sokszor együttműködünk a társadalmi, kulturális élet szereplőivel. Most például a 30Y zenekarral folytatunk tárgyalást. Szeretnénk őket segíteni abban, hogy a logisztikájukat megoldjuk. Sok ezer kilométert tesznek meg évente, és ahhoz, hogy egy fellépés megfelelő minőségű legyen, pihenten és biztonságban kell megérkezniük az adott helyszínre. Azt gondoljuk, ehhez a mi márkánk kínálta tehergépjárművek megfelelő eszközök. Aktív tárgyalásban vagyunk velük. Itt is a Mercedes-Benz megvizsgálja, hogy ki mögé állunk. Bízom benne, hogy rövid időn belül egy Vito és egy Sprinter autóval fog közlekedni az országban ez a zenekar. És velük már egy közös együtt gondolkodás is elindult, miszerint a 30y, az Állatkert és a Pappas Pécs olyan közös pályázatot hirdetne, amiben az állatkerttel kapcsolatos zeneművek megírására lesz lehetősége fiatal zenekaroknak. A legjobb dalokat pedig egy lemezen ki is fogjuk adni, és a CD megvásárlásával az állatkertet lehet majd támogatni. Így az ifjú zenei tehetségek megmérettethetik magukat, ugyanakkor egy újabb lehetőség, hogy az állatkertet támogassuk.

Ön kezdeményezte ezt az együttműködést? Rajongója a 30Y-nak?

Egy közös kapcsolat révén kezdődött ez a párbeszéd. Találkoztam Beck Zoliékkal, és azonnal kiderült, hogy nagyon egy módon gondolkodunk, és ennek a gondolkodásnak az alappillére, hogy „jobb adni, mint kapni”. Sokan a mai világban kapni szeretnének, és nem gondolkodnak el azon, hogy ezért mit tudnának adni. Először azt kell megvizsgálni, hogy mit tehetünk a közösségért, mit adhatunk a többi embernek. Ebből alakult ki az egész együttműködés. Mindig nyitott szemmel járok a városban, azt figyelem, hol tudunk jelen lenni olyan módon, hogy az hozzáadott érték legyen. Lesz ennek egy áttételes következménye, hogy az emberek attól a kereskedőtől vesznek szívesebben bármit, aki nagyon kedves. Például én attól a zöldségkereskedőtől fogok vásárolni, aki szépen rendben tartja az áruját, letörölgeti az almáit, a járókelőknek kedvesen köszön, és adott esetben a kisgyerek kezébe nyom egy almát. Inkább ezt az értékrendet és filozófiát követjük. Szóval így gondolkodunk mi, és a mecenatúra kérdéskör pontosan ezt valósítja meg.

Hogy látja, mi az, ami még támogatásra érdemes lenne a városban?

Előre soha nem tudom meghatározni, hogy mi az, ami támogatásra érdemes. Egy rendezvény esetében elsősorban azon szokott múlni, hogy milyen értéket képvisel, és azok, akik ezt szervezik, milyen benyomásom van, mi az ő szándékuk. Ne egy „megtömjük a zsebünket” esemény legyen. Azt is vizsgálom, hogy amit ide akarnak hozni, az mit ad a pécsi embereknek, vagy azoknak, akik ide látogatnak.

Kuti Gergely

Ezeket olvasta már?