PécsONE

Téli fitnesz táplálkozás

Gyebrovszki Ádám a téli étrendről.

Éghajlatunkon a téli hónapok bizonyos tekintetben a legnehezebben átvészelhető időszaknak számítanak. Természetesen megvannak a szépségei, de a kevesebb napfény és a hideg idő próbára teszi szervezetünket.

Elsősorban bioritmusunk és immunrendszerünk szenvedhet csorbát a külső tényezők hatására. Életmódunk szabályozásával sokat tehetünk azért, hogy megfelelő tápanyaggal, vitaminokkal, rostokkal, energiával és elegendő folyadékkal lássuk el szervezetünket ebben az időszakban is. Ami a téli időszakban is fontos az a rendszeres táplálkozás, sőt a hideg miatt az egyenletes energia ellátás érdekében még fontosabb. Nem szükséges sokat enni egyszerre, de lehetőség szerint 2-3 maximum 4 óránként vegyünk magunkhoz tápanyagot. A téli idő-szakban válasszunk minél többször az alábbi összetevőkből a rendszeres táplálkozásunkhoz.

A sütőtök nyersen, sütve és turmixba is fogyasztható kiváló karotinoid forrás. Bár annyira nem elterjedt még nálunk, de a csírák fogyasztása nagyon fontos, nyers, sok enzimet, tápanyagot tartalmaz és otthon is könnyen termeszthető kis tálkákban. A savanyú káposzta sok C-vitamint tartalmaz, emellett kiváló rostforrás, tökmagolajjal leöntve finom és nagyon tápláló, köretként is megállja a helyét.

Gyümölcsök közül a téli alma, körte, birsalma, ami megbízhatóbb választás, de időnként banánt és citrusféléket is fogyaszthatunk, megemlíteném még a homoktövis magas C-vitamin tartalmát. Az aszalt gyümölcsök elegendő energiával látnak el és finomak is. Ügyeljünk a csomagoláson feltűntetett információkra, mert jó részük cukrozott és adalékokat tartalmaz. Fagyasztott gyümölcsök vagy befőttek fogyasztása alkalmanként ajánlott, viszont a cukor nélkül készített szilvalekvár jó választás, serkenti az emésztést.

Gyebrovszki Ádám életmód-tanácsadó

Ezeket olvasta már?